Головна » 2013 » Травень » 31 » Пристрасть і драма в глибинах стіни плачу
11:34
Пристрасть і драма в глибинах стіни плачу

У Кримському академічному українському музичному театрі вперше в Україні здійснено постановку рок-опери «Ірод» народного артиста України Ігоря Поклада за п’єсою і віршами Олександра Вратарьова.
Життя і смерть тирана Іудеї – царя Ірода є одним із найдраматичніших сюжетів в історії людства. В ньому сконцентровано все: любов, пристрасть, ненависть, спорудження храму, страх втратити трон, моторошне злодійство, запізніле розкаяння... Саме на цей твір українського композитора І. Поклада звернув увагу директор театру, заслужений працівник культури України Володимир Загурський, підбираючи новий музичний матеріал для прем’єри.
- «Ірода» збиралися ставити на сцені столичного театру імені І. Франка, потім – у Харкові, однак так і не реалізували своїх задумів, - сказав йому при зустрічі композитор. -  Чи зможете ви зробити це в Сімферополі? 
В. Загурський три години слухав музику вдома в І. Поклада. У поїзді почав читати текст п’єси. А приїхавши в Сімферополь, зателефонував у Київ:
- Ігоре Дмитровичу, це те, що нам потрібно.
І розпочалася робота над такою глобальною постановкою, в якій, сказав на прес-конференції напередодні прем’єри В. Загурський, керівник цього проекту, - або пан, або пропав. Кандидатуру балетмейстера – заслуженої артистки України Алли Рубіної порекомендував І. Поклад:
- Давно живе мрією втілити цю музику в хореографії.
Ставити рок-оперу на сцені доручили молодому кримському режисеру, лауреату Премії АРК Володимиру Косову. Декорації розробив художник Геннадій Легута, а костюми – Гетта Петкевич. Світло-звукове обладнання надала фірма «АРТ-Крим», яку очолює Валерій Золотогурський.
І засобами сучасної режисури та техніки, драматичною грою акторів на сцені динамічно і гостросюжетно розгортається сумна і вічна повість про життя і смерть. Це спектакль про історію кохання жорстокого царя древньої Іудеї – Ірода до прекрасної Маріамни, ролі яких чудово виконали народний артист України Валерій Карпов і молода артистка Діана Бурова. Тиран, який вперше у житті покохав, розуміючи, що  юна дівчина ніколи не відповість на його почуття, наказує її вбити і вмирає сам, сумуючи за коханою. А храм, що споруджувався ним майже десять років, буде зруйнований нащадками, і від нього залишиться лише одна платформа, відома нині як стіна плачу в Єрусалимі...
Фігура Ірода настільки суперечлива, що її спочатку розробляли як містерію з білими кіньми. Однієї назви в спектаклі було п’ять варіантів. І лише під кінець репетицій, що здійснені за рекордно короткі строки для такого масштабного музичного проекту – три місяці, були визначені  дві головні лінії: по-перше - кохання, а по-друге – жахливий приклад вседозволеності, коли людина прирівнює себе до божества, прагне панувати, керувати душами, однак зазнає поразки, і звідси – божевілля.
- В цій історії, незважаючи на трагічний кінець, ми все-таки прагнули зберегти благородство і душевність, щоб глядачі не побачили  на сцені крові, - сказав В. Косов.
І постановникам з успіхом вдалося дотриматись цих духовних та естетичних рамок в історичному дійстві, що тримає зал у напрузі протягом більш як двох годин чудової музики, вокалу і хореографії, органічно поєднаних у драматургічній тканині. Цей спектакль, для створення якого залучено всю трупу,  підготовлено по дві групи виконавців дійових осіб, а для окремих ролей – і три, став, за словами В. Загурського, найбільш дорогим за всю історію театру. Планується, що рок-оперою «Ірод» він буде представлений на цьогорічному  міжнародному фестивалі «Боспорські агони» в Керчі.
Тирану і царю покірні чернь і знать, руху брів усе існуюче слухняне. Та хто врятує втрачену душу? Молитва чи жінка? Як знати... – цими словами Олександр Вратарьов спонукає кожного з нас замислитися і самому шукати відповідь. Минають віки, зникають держави, змінюються люди і природа,  однак завжди нетлінним   залишається   кохання.

Валентина НАСТІНА

Категорія: Фестивалі, конкурси, концертні програми | Переглядів: 577 | Додав: vikcentr