ѕро нас
  ≤стор≥¤ створенн¤ та напр¤мки
  ѕлан роботи на м≥с¤ць
   онтакти
 ультура
  ќбразотворче мистецтво
  ћузењ
  ћузика, фестивал≥
  Ћ≥тературна полиц¤
  ¬≥сник
  “еатр
  ƒќ "¬≤ ÷" ≥нформуЇ  
  ћ≥жрег≥ональна сп≥впрац¤
  ќсв≥та, молод≥жний майдан
  ¬≥дом≥ украњнц≥
  ƒержавн≥ св¤та, знаменн≥ дати
  √остьова книга

               

 




ћ≥ст м≥ж ≥стор≥Їю та сучасн≥стю

Ќ≥мецька мова на перервах Ц дл¤ спец≥ал≥зованоњ школи є24 з поглибленим вивченн¤м н≥мецькоњ не новина. «аклад не один раз приймав у своњх ст≥нах гостей та партнер≥в з пров≥дноњ крањни «ах≥дноњ ™вропи, а також посилав до нењ на стажуванн¤ та навчанн¤ своњх вихованц≥в.

ј от польська - трохи незвична дл¤ вчител≥в та учн≥в. Ќа перший погл¤д поЇднанн¤ н≥мц≥в, пол¤к≥в та украњнц≥в у ст≥нах цього навчального закладу дивуЇ та викликаЇ багато питань. ¬се просто. ≤ , водночас, складно. ¬с≥ вони Ц учасники м≥жнародного проекту Ђ√олоси свободиї, присв¤ченого досл≥дженню житт¤ та творчост≥ ¬олодимира ¬исоцького, яцека  очмарського та ¬ольфа Ѕ≥рмана.

≤де¤ тристоронньоњ зустр≥ч≥ молод≥ виникла ще дек≥лька рок≥в тому в м.  шижов≥й у ѕольщ≥ на м≥жнародному сем≥нар≥ дл¤ вчител≥в та педагог≥в Ђ« двох зроби триї, ¤кий Ї одн≥Їю з важливих позиц≥й д≥¤льност≥ фундац≥њ  шижовоњ дл¤ Ївропейського порозум≥нн¤ : будуванн¤ мост≥в м≥ж ≥стор≥Їю та сучасн≥стю, м≥ж «ах≥дною ™вропою та —х≥дною, а також п≥дтримка д≥алогу м≥ж покол≥нн¤ми. Ќа сем≥нар були запрошен≥ вчител≥ з Ќ≥меччини та ѕольщ≥, двох крањн, чи¤ ≥стор≥¤ вражаЇ складн≥стю та напружен≥стю стосунк≥в, а також з ”крањни, ¤ка неминуче стала учасницею в битв≥ за пол≥тичний та культурний прост≥р крањн-сус≥д≥в. “≥льки тепер це був мирний час ≥ мирн≥ люди, котр≥ з≥бралис¤, щоб реал≥зовувати мирн≥ проекти, що навчають д≥тей брати на себе особисту в≥дпов≥дальн≥сть за пол≥тичне, соц≥альне та еколог≥чне майбутнЇ сп≥льноњ ™вропи.

 ер≥вники даного проекту, Ћюбав≥на Ћюдмила ¬≥ктор≥вна, вчитель н≥мецькоњ мови «ќЎ є24, та вчител≥-мовники з ѕольщ≥ ≥ Ќ≥меччини, не випадково обрали тему ¬исоцького,  очмарського та Ѕ≥рмана. ¬они були р≥зн≥, жили у р≥зний час ≥ в р≥зних крањнах, але њхн¤ творч≥сть Їднала не лише њх, а й њхн≥ народи, а њхн¤ дол¤ болем в≥дзивалас¤ в серц¤х людей всього поствоЇнного простору. ¬исоцький Ц символ сов≥ст≥, стражданн¤, милосерд¤;  очмарський Ц глашатай свободи, св≥док нов≥тньоњ ≥стор≥њ, вчитель патр≥отизму; Ѕ≥рман Ц дисидент √ƒ–, поет, що перем≥г диктатуру. —воЇю творч≥стю вони ставили людей обличч¤м до ≥стор≥њ та сучасност≥.

¬ тому, ¤к перепл≥талис¤ дол≥ митц≥в, ¤ку роль вони в≥д≥гравали в св≥тов≥й ≥стор≥њ та про в≥длунн¤ њхньоњ творчост≥ в ’’≤ стол≥тт≥, розбираютьс¤ д≥ти з м. √юстова (Ќ≥меччина), м. ЋЇжно (ѕольща) та —≥мферопол¤. ѕроект розрахований на р≥к ≥ ф≥нансуЇтьс¤ н≥мецьким фондом Ђѕам'¤ть, ¬≥дпов≥дальн≥сть, ћайбутнЇї, основною задачею д≥¤льност≥ ¤кого Ї збереженн¤ пам'¤т≥ про жертв нац≥онал-соц≥ал≥зму та в≥дпов≥дальност≥ за права людини та взаЇмне порозум≥нн¤ м≥ж народами.

«устр≥ч в  риму Ц це вже другий етап проекту. ѕершопочатково д≥ти з≥бралис¤ у м.  шижов≥й у будинку зустр≥чей дл¤ молод≥, де вони разом з вчител¤ми та лекторами фундац≥њ визначили мету та ц≥л≥ свого проекту, а також часов≥ рамки його реал≥зац≥њ. Ќа сьогодн≥шн≥й день б≥льша половина запланованоњ роботи виконана: д≥ти з кожноњ крањни-учасниц≥ зн¤ли документальний ф≥льм про барда-представника свого народу, а також написали сценар≥й майбутнього спектаклю за матер≥алами ф≥льм≥в. јле цю виставу вони ставитимуть вл≥тку у м. √юстов≥, де ≥ в≥дбудетьс¤ урочисте п≥дбитт¤ п≥дсумк≥в проекту, а також визначатьс¤ майбутн≥ напр¤мки сп≥впрац≥.





јЌќЌ— ƒќ–ќ√≤ ƒ–”«≤!
















VIKC © 2008-2010
Webmaster Rustemova Selime


free counters Rambler's Top100