09:56 Камертон сонячної палітри | |
Освідченням у любові до Керчі, яка відзначає в цьому році 40-річчя присвоєння почесного звання «Місто-герой», і вдячністю їй за подароване натхнення та радість життя стало відкриття в Сімферопольському художньому музеї персональної виставки «Сонячна колиска» молодої художниці Анастасії Калюжної. У картинах «Керченська бухта», «Море кличе», «Гавань пам’яті», «Чекання», «На вулиці Митридатській» та інших розкривається героїчне минуле і трудове сьогодення міста з риболовним промислом і рибним шляхом, що зберігся на азовських берегах. Холодній суворості моря з колючим вітром у лютому, роботою рибалок на межі подвигу, жіночим очікуванням їх із риболовлі, спілкуванням з кораблем старого капітана протиставляється яскрава палітра сонячного берега, лагідного бризу, піщаного пляжу і затишних гурзуфських вуличок з вкрапленнями фіолетових тонів. Енергію землі та стани природи художниця малювала з натури і за мотивами тематичних пленерів у містах Седнів Чернігівської, Чугуїв Харківської, Переяслав-Хмельницький Київської, Кам’янець-Подільський Хмельницької областей, у Будинку творчості К. Коровіна в Гурзуфі в Криму. А після міжнародного пленера «Хортиця крізь віки», що відбувся в 2010 році в Запоріжжі, нею створено олійними фарбами велике станкове полотно «Стрибок», що є домінантою нинішньої експозиції з більш як п’ятдесяти картин, у тому числі десяти графічних, виконаних аквареллю, пастеллю і змішаною технікою. У цій живописній композиції та «Кам’яній могилі» А. Калюжна творчо інтерпретує дух і патріотизм українського козацтва, швидкоплинність історичних подій. Співзвучні їм також архітектурні пейзажі «Спаський собор. Чернігів», «Всіхсвятська церква», «Вигляд на Києво-Печерську лавру». І все це об’єднано стрижнем сонячного світла, зовнішньої краси і внутрішньої чистоти. - Звідки така широка різноплановість: кораблі, моряки, храми та абстракція в молодої дівчини? – запитували вражені побаченим відвідувачі. Ось що сказали про експозицію: Володимир Дегтярьов, перший заступник Постійного Представника Президента України в АРК: - Це поезія, яку можна побачити, відчути, і в цьому смислі авторка – поет, який створює своїм живописом атмосферу душевної світлості, спокою і доброго настрою. Олег Лобов, директор Державного архіву в Автономній Республіці Крим: - Картини проникнуті такою любов’ю до Криму, Керчі та життя, що викликають захоплення, яке важко передати словами. В’ячеслав Пересунько, голова Асоціації заповідників і музеїв Криму: - Своїми унікальними живописними роботами художниця передає красу Керчі та всієї України, гідно продовжуючи на сучасному етапі традиції плеяди видатних керченських живописців попередніх поколінь. А міністр культури АРК Альона Плакіда, відзначивши світлоносність і яскравий колорит живопису А. Калюжної, її величезну працьовитість і технічну майстерність, що базується на багатій образотворчій палітрі півострова, за вклад у її розвиток і примноження вручила їй грамоту міністерства. Жаль тільки, що сама Анастасія сказаних на її адресу слів не змогла почути, бо від народження має ваду слуху. Зміст виступів, як і всього іншого, що відбувається в оточуючому середовищі, їй передають способом сурдоперекладу батьки, в першу чергу мама Марія Миколаївна. Вона, перебуваючи з дочкою в чотирирічному віці в реабілітаційному центрі в столиці Хорватії - Загребі, освоїла цю другу для себе кваліфікацію. Тоді ж сім’я переїхала з Сибіру в Керч, де й почалося становлення Насті як художниці. У тринадцять років, за спогадами директора Сімферопольської дитячої художньої школи Іллі Борохова, який у той час очолював художню школу в Керчі, відбулася її перша персональна виставка, на якій захоплення відвідувачів викликала її серія малюнків за мотивами творчості французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері. Сьогодні у тридцять років творчий діапазон художниці настільки широкий і різноплановий, що практично немає такого образотворчого жанру, в якому б вона не випробувала себе. Це тематичні композиції, портрети, натюрморти, пейзажі, книжкова ілюстрація, пластика. Вона навчалася в Кримському гуманітарному інституті в Ялті за спеціальністю «Образотворче мистецтво», на факультеті станкового живопису і композиції в Національній академії образотворчого мистецтва та архітектури, відвідувала скульптурну майстерню. А в процесі підготовки до цієї, 21-ї за рахунком персональної виставки А. Калюжна дебютувала ще в одному, новому для себе виді робіт – дизайні поліграфічної продукції, оформивши буклет про свою творчість. У перспективі планує випустити власний художній альбом. - Пейзажі в Гурзуфі – це той камертон, до якого художниці як реалісту з академічною школою потрібно підтягувати гарячий колорит кримського літа та півострова, знання його співвідношень, - сказав голова Кримської республіканської організації Національної спілки художників України Микола Моргун. – Зникла «зеленка», якою вона захоплювалася раніше, і з’явилися дивовижні роботи. Багато з них зберігається в Керченському історико-культурному заповіднику, Музеї сучасного образотворчого мистецтва України, Луганському обласному художньому музеї, в приватних колекціях України, Росії, Казахстану, США, Ізраїлю. Анастасію Калюжну визнано людиною року в Керчі, удостоєно звання «Керченська перлина». Кілька років тому керівництво міста виділило їй кімнату під майстерню в приміщенні міської друкарні, бо розміри квартири їхньої сім’ї виявилися замалими для зберігання створених нею великих за форматом картин. При компонуванні власноручно натюрмортів Анастасія використовує плоди з домашнього саду: айву, мушмулу, калину. Їхня свіжість в поєднанні з виразністю і чистотою тонів наповнює весь оточуючий простір особливим світлом, викликаючи бажання радіти життю, любити і вірити в добро. Ключ до секрету цього сонячного настрою і щедрості землі знаходимо в портреті «Художниця», змальованого авторкою з себе. В її вертикальній фігурі сконцентровані духовність, енергія і праця рук, які протистоять горизонтальній силі вітру, що формує в збірному образі хрест. Валентина НАСТІНА | |
Категорія: Творчі зустрічі, тематичні заходи, вечори пам’яті, презентації | Переглядів: 544 | Додав: vikcentr |