|
Ќов≥ можливост≥ б≥бл≥отечноњ д≥¤льност≥
в≥дд≥лу техн≥чноњ, природничонауковоњ та с≥льськогосподарчоњ л≥тератури римського республ≥канського закладу
Ђ”н≥версальна наукова б≥бл≥отека ≥м. ≤. я. ‘ранкаї
ѕрес-конференц≥¤ на тему Ђѕро п≥дготовку навчальних заклад≥в до 2010/2011 навчального рокуї в≥дбулас¤ 26 серпн¤ 2010 року у прес-центр≥ –еспубл≥канського ком≥тету ј– рим з ≥нформац≥њ. ѓњ проводили виконуючий обовТ¤зки м≥н≥стра осв≥ти та науки ј– рим ¬≥тал≥на ƒзос та перший заступник м≥н≥стра осв≥ти та науки ј– рим ¬олодимир аврайський.
¬≥дд≥л техн≥чноњ, природничонауковоњ та с≥льськогосподарчоњ л≥тератури римського республ≥канського закладу Ђ”н≥версальна наукова б≥бл≥отека ≥м. ≤. я. ‘ранкаї ¤к самост≥йна структурна одиниц¤ створена 20 жовтн¤ 1979 року. «а перший р≥к роботи було обслуговано 2486 читач≥в, ¤ким видано б≥льше 62 тис. книг ≥ журнал≥в. —ьогодн≥ ми обслуговуЇмо б≥льше 3 тис¤ч читач≥в Ц спец≥ал≥ст≥в народного господарства, кер≥вник≥в середньоњ ≥ вищоњ ланки п≥дприЇмств ≥ установ м≥ста, наукових сп≥вроб≥тник≥в, викладач≥в B”3≥в ≥ середн≥х спец≥альних навчальних заклад≥в, студент≥в.
ѕ≥дтримуючи ≥ розвиваючи привабливий образ сучасноњ б≥бл≥отеки, посилюючи њњ прогресивний вплив на культурний ≥ духовний розвиток особистост≥, сп≥вроб≥тники читальноњ зали техн≥чноњ, с≥льськогосподарчоњ ≥ природничонауковоњ л≥тератури –« Ђ”ЌЅ ≥м. ≤. я. ‘ранкаї приоритетними напр¤мками своЇњ д≥¤льност≥ вважають:
- ‘ормуванн¤ умов дл¤ максимальноњ доступност≥ ≥нформац≥њ ≥ документ≥в дл¤ читач≥в;
- розвиток ≥ закр≥пленн¤ ≥нтересу до л≥тератури техн≥чноњ, природничонауковоњ ≥ с≥льськогосподарчоњ спр¤мованост≥ за допомогою комплексу заход≥в, ¤к≥ м≥ст¤ть ≥ндив≥дуальну ≥ масову роботу з читачами;
- впровадженн¤ ≥нновац≥й в обслуговуванн¤ в≥дв≥дувач≥в б≥бл≥отеки;
-
розширенн¤ асортименту ≥нформац≥йних послуг та ≥нформац≥йних продукт≥в;
- вплив на формуванн¤ ≥нформац≥йно-культурного середовища рег≥ону шл¤хом проведенн¤ осв≥тн≥х програм з ≥нформац≥йноњ культури сучасного користувача ≥нформац≥Їю.
Ќайб≥льш ефективною формою попул¤ризац≥њ л≥тератури з техн≥ки, природничих наук ≥ с≥льськогосподарського виробництва Ї книжков≥ виставки ≥ тематичн≥ перегл¤ди друкованих видань. Ќайб≥льшою попул¤рн≥стю користуютьс¤ матер≥али, представлен≥ на виставках Ђ≤нформац≥йне сусп≥льство Ц новий етап у розвитку людстваї, Ђ нига, ¤к памТ¤тник книжкового мистецтваї, Ђјвтоматизац≥¤: проекти, тенденц≥њ, нов≥ технолог≥њї, ЂЌоваторство, винах≥дництво та ≥нновац≥њ в ”крањн≥ї, ЂЅ≥бл≥отеки та агропромисловий комплексї, ЂЌов≥ сорти ≥ г≥бриди ¤к обТЇкти ≥нтелектуальноњ власност≥ї, Ђƒрук в ”крањн≥: сучасний стан ≥ перспективи розвиткуї.
ќкр≥м книжок ми широко використовуЇмо на виставках ≥ предметний р¤д, ¤кий дозвол¤Ї приваблювати читач≥в ≥ посилювати гл¤дацьке сприйн¤тт¤. Ќаприклад, на тематичн≥й виставц≥ Ђ—тильн≥ прикраси власними рукамиї демонструвалис¤ роботи з б≥серу, виготовлен≥ читачами в≥дд≥лу за друкованими виданн¤ми, ¤к≥ Ї у фонд≥ б≥бл≥отеки. Ќа виставц≥ друкованих твор≥в Ђƒерева, трави житт¤, запов≥дн≥ м≥сц¤ї окр≥м друкованоњ продукц≥њ експонувалис¤ ексклюзивн≥ лист≥вки, виконанн≥ в стил≥ Ђбат≥кї читачкою Ћог≥новою “. . ¬иставка Ђ—в≥т украњнськоњ вишивкиї супроводжувалас¤ демонстрац≥Їю украњнських рушник≥в ≥ в≥деопрезентац≥Їю вироб≥в, прикрашених традиц≥йним украњнським орнаментом (роботи Ќ≥жник ≤. ¬.).
Ќе меншого усп≥ху завоювали Ђвиставки, ¤к≥ говор¤тьї, де пор¤д ≥з друкованими документами представлен≥ документи на електронних нос≥¤х.
≤з впровадженн¤м ≥нформац≥йно-комун≥кац≥йних технолог≥й б≥бл≥отека отримала можлив≥сть ¤скраво, нетрадиц≥йно проводити масов≥ заходи. “ехн≥чне оснащенн¤ радикально зм≥нило звичн≥ огл¤ди, творч≥ зустр≥ч≥, тематичн≥ вечори, усн≥ журнали: б≥льш≥сть з них тепер супроводжуЇтьс¤ електронними презентац≥¤ми, заочними екскурс≥¤ми, в≥ртуальними зан¤тт¤ми. ѕ≥д час њх проведенн¤ ми демонструЇмо в≥деосюжети й слайд-покази, прослуховуЇмо в≥др≥зки з музичних твор≥в. ¬се це спри¤Ї б≥льш повному розкриттю зм≥сту друкованих видань.
“риваЇ сп≥впрац¤ з викладачами ≥ студентами вищих ≥ середн≥х спец≥альних навчальних заклад≥в м≥ста, що спри¤Ї попул¤ризац≥њ друкованих видань на допомогу навчальному процесу. ƒл¤ привабленн¤ читач≥в до б≥бл≥отеки орган≥зуютьс¤ екскурс≥њ огл¤дового ≥ тематичного характеру, так≥ ¤к Ђ≤нформац≥йний серв≥с сучасноњ б≥бл≥отекиї, Ђћожливост≥ б≥бл≥отеки у задоволенн≥ ≥нформац≥йних потреб студент≥вї, ЂЅ≥бл≥отека ¤к ресурс осв≥тиї. ѕершокурсникам адресовано ≥нформац≥йно-навчальний цикл ЂЅ≥бл≥отека ¤к ≥нформац≥йно-навчальний центр сучасного м≥стаї, ¤кий проходить у ст≥нах –« Ђ”ЌЅ ≥м. ≤. я. ‘ранкаї
—туденти ‘ Ќ” ≤, ≤≤ѕ“ ”јѕ, —‘ Ќ”ѕ“ та ≥н. знайомл¤тьс¤ з перел≥ком ≥нформац≥йних послуг спец≥ал≥зованих читальних зал≥в та ≥нновац≥йними формами обслуговуванн¤ читач≥в, д≥знаютьс¤ про технолог≥ю замовленн¤ друкованих джерел ≥нформац≥њ, можливост≥ пошуку книг за традиц≥йним (картковим) ≥ електронним каталогом, вивчаючи слайд-презентац≥ю Ђ≤нформац≥йна культура сучасного користувачаї, тематичн≥ доб≥рки л≥тератури.
—учасний св≥т неможливо у¤вити без техн≥ки, ц≥Їњ сукупност≥ засоб≥в людськоњ д≥¤льност≥, що створюЇтьс¤ з метою зд≥йсненн¤ процес≥в виробництва ≥ обслуговуванн¤ невиробничих потреб сусп≥льства. јле щоби зрозум≥ти ≥ оц≥нити дос¤гненн¤ сьогодн≥шнього дн¤, необх≥дно мати у¤ву про Ђдень вчорашн≥йї. јдже в техн≥ц≥ матер≥ал≥зован≥ знанн¤ ≥ досв≥д, накопичен≥ в процес≥ розвитку сусп≥льства. “ому читачам-студентам адресовано цикл д≥лових слухань Ђ“вор≥нн¤ рук людських: дива техн≥киї. ¬≥н ≥нформуЇ про в≥дкритт¤ в галуз≥ науки ≥ техн≥ки в ≥сторичному аспект≥.
ўороку в рамках ћ≥с¤чника техн≥чноњ ≥ природознавчоњ книги у в≥дд≥л≥ провод¤тьс¤ так≥ заходи ¤к бенеф≥с книг Ђƒостов≥рна ≥нформац≥¤ д≥ловим люд¤мї, дн≥ ≥нформац≥њ Ђƒокументац≥йне забезпеченн¤ управл≥нн¤ї ≥ Ђ“ехнолог≥њ пол≥граф≥чного виробництваї, дн≥ спец≥ал≥ста-еколога Ђ√лобал≥зац≥¤ та навколишнЇ середовищеї, в≥деовечори ≥ заочн≥ екскурс≥њ на теми Ђ—в≥т запов≥дноњ природиї, Ђѕоштовий звТ¤зок: в≥д виток≥в зародженн¤ до сучасност≥ї, Ђћ≥ський електротранспорт - основний перев≥зник пасажир≥вї, зустр≥ч≥ з ц≥кавими людьми - художникомЦмодельЇром, членом —п≥лки дизайнер≥в ”крањни атериною Ѕород≥ною, головним виноробом радгоспу Ц заводу Ђјлуштаї ё. ћакагоновим, професором ¬. —. “арасенком, д≥лов≥ слуханн¤ Ђ¬идатн≥ винах≥дники в галуз≥ техн≥киї та ≥н.
ѕрот¤гом дек≥лькох рок≥в наш в≥дд≥л сп≥впрацюЇ з римською асоц≥ац≥Їю Ђ≈колог≥¤ ≥ св≥тї. «аходи, ¤к≥ провод¤тьс¤, спри¤ють вихованню в читач≥в б≥бл≥отеки еколог≥чноњ грамотност≥. ” дн¤х ≥нформац≥њ, круглих столах, презентац≥¤х науково-попул¤рних зб≥рок –ј≈ћ висв≥тлюютьс¤ злободенн≥ на сьогодн≥ теми Ц ЂћайбутнЇ без тютюнового димуї, Ђяк≥сть води ≥ здоровТ¤ кримчанї, Ђ≈колог≥чн≥ проблеми —≥мферопол¤ї, ЂЌайдавн≥ш≥ дерева риму: пошук ≥ запов≥данн¤ї.
” к≥нц≥ 2009 року в≥дд≥л розпочав сп≥впрацю з —≥мферопольською м≥ською громадською молод≥жною орган≥зац≥Їю Ђ луб молодих л≥дер≥вї. ¬с¤ робота ведетьс¤ на основ≥ волонтерства ≥ багато проект≥в, що готуютьс¤ до вт≥ленн¤, повТ¤зан≥ з проблемами охорони навколишнього середовища.
“ворчий пошук нестандартних р≥шень використовуЇтьс¤ п≥д час орган≥зац≥њ ≥ проведенн¤ PR-акц≥й. –озробл¤ютьс¤ буклети, закладки, запрошенн¤, провод¤тьс¤ Ђƒн≥ в≥дкритих дверейї з демонстрац≥Їю електронних авторських продукт≥в про серв≥сн≥ та ≥нформац≥йн≥ можливост≥ в≥дд≥лу.
ћи шукаЇмо нов≥ шл¤хи ≥ форми роботи, прагнемо до б≥льш повного оволод≥нн¤ таЇмниц¤ми отриманн¤ ≥нформац≥њ. јдже чим вищим Ї профес≥йний р≥вень б≥бл≥отекар¤, тим ¤к≥сн≥шим Ї обслуговуванн¤ в≥дв≥дувач≥в ≥ вище стаЇ ≥нформован≥сть читача.
«ав≥дуюча „« “ѕ ≥ —√Ћ –« Ђ”ЌЅ ≥м. ≤. я. ‘ранкаї
√ниловська Ќ. ‘.
Ѕ≥бл≥отекар I категор≥њ „« “ѕ ≥ —√Ћ –« Ђ”ЌЅ ≥м. ≤. я. ‘ранкаї
„ерненко ≤. ќ.
|
|