Generated by Pure CSS Menu.com : Free CSS Drop Down Menu Generator CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com
Hosted by uCoz
               



¬≥сник

ƒќ "¬сеукрањнський ≥нформац≥йно-культурний центр"

 


” 2013 роц≥ пройде ћ≥жнародний форум народ≥в  риму

30.01.2013 | 14:17

” 2013 роц≥ в  риму планують провести ћ≥жнародний форум народ≥в  риму. « такою ≥н≥ц≥ативою виступили представники нац≥онально-культурних товариств  риму.

Ќа зас≥данн≥ ћ≥жнац≥ональноњ ради при –ад≥ м≥н≥стр≥в јвтономноњ –еспубл≥ки  рим сьогодн≥ ц¤ пропозиц≥¤ була п≥дтримана. «ѕроведенн¤ такого форуму життЇво важливе дл¤  риму. ћи маЇмо великий досв≥д ≥ потенц≥ал дл¤ проведенн¤ масштабних м≥жнародних зустр≥чей. ѕереконаний, форум буде орган≥зований на г≥дному р≥вн≥ ≥ стане майданчиком дл¤ обговоренн¤ загальних проблем ус≥х народ≥в  риму», — п≥дкреслив √олова –ади м≥н≥стр≥в  риму јнатол≥й ћогильов.

 

ƒокладн≥ше


–оль м≥сцевих ≥н≥ц≥атив в розвитку громад¤нського сусп≥льства в ”крањн≥

11.02.2013 | 11:17

 ѕосиланн¤ на ориг≥нали фото

 

÷ентр рег≥онального розвитку «“оп- а¤» (м. —≥мферополь) ≥ ћережа «√ромадськ≥ ≥н≥ц≥ативи ”крањни» провели в —≥мферопол≥ круглий ст≥л на тему: «–озвиток громад¤нського сусп≥льства в ”крањн≥: роль м≥сцевих ≥н≥ц≥атив в цьому процес≥». …ого учасники - представники громадських орган≥зац≥й, орган≥в влади ≥ м≥сцевого самовр¤дуванн¤, пров≥дн≥ пол≥тологи ≥ журнал≥сти змогли обм≥н¤тис¤ ≥де¤ми ≥ досв≥дом, презентували своњ ≥стор≥њ усп≥ху, обговорили питанн¤, ¤к≥ пов'¤зан≥ з розвитком волонтер≥в в  риму, еколог≥чним землеробством, мед≥аосв≥тою, ≥нвал≥дним туризмом, а також д≥зналис¤ про нов≥ можливост≥ дл¤ розвитку своњх проект≥в.

¬≥дм≥тимо, що одне ≥з завдань круглого столу - це допомога в пошуку партнер≥в ≥ поширенн≥ хороших ≥дей. “ому орган≥заторами було заплановано обговоренн¤ наступних питань: роль м≥сцевих ≥н≥ц≥атив у встановленн≥ громад¤нського сусп≥льства в ”крањн≥, сп≥впрац¤ громадських орган≥зац≥й, орган≥в влади ≥ представник≥в б≥знесу, а також сучасн≥ можливост≥ розвитку дл¤ м≥сцевих громадських орган≥зац≥й.

ѕ≥д час заходу була проведена презентац≥¤ д≥¤льност≥ ¬сеукрањнськоњ мереж≥ «√ромадськ≥ ≥н≥ц≥ативи ”крањни» ≥ проекту «ѕ≥дтримка громадських ≥н≥ц≥атив в ”крањн≥», спр¤мованого на розвиток громад¤нського сусп≥льства в ”крањн≥ на р≥вн≥ м≥сцевих територ≥альних громад.

«≥нуре ≤смайлова


¬≥дкритт¤ I ћ≥жнародноњ науково-практичноњ конференц≥њ «“авр≥йськ≥ духовн≥ читанн¤»

12.02.2013 | 16:20

¬≥дбулос¤ 12 лютого в “авр≥йськ≥й духовн≥й сем≥нар≥њ. ѕроректор цього навчального закладу прото≥Їрей ƒмитро √оцкалюк прочитав присутн≥м гост¤м прив≥танн¤ ректора сем≥нар≥њ, митрополита —≥мферопольського ≥  римського ¬исокопреосв¤щен≥йшого Ћазар¤, ¤кому особливо рад≥сно бачити серед присутн≥х спец≥ал≥ст≥в гуман≥тарного проф≥лю, адже богосл≥в’¤ т≥сно пов’¤зане з такими дисципл≥нами, ¤к ≥стор≥¤, ф≥лософ≥¤, соц≥олог≥¤ та ≥нш≥. ¬загал≥, на думку владики, процес осв≥ти – це утворенн¤ в соб≥ самому образу Ѕожого.

«аступник м≥н≥стра осв≥ти ≥ науки, молод≥ та спорту ¬олодимир Ѕу¤кевич зазначив, що в осв≥т¤н п≥вострова з Їпарх≥Їю склалис¤ гарн≥ стосунки у галуз≥ вихованн¤ юного покол≥нн¤. “ак, у рамках конкурсу «¬читель року» ≥снуЇ ном≥нац≥¤ «¬читель основ православноњ культури», влаштовуютьс¤ ол≥мп≥ади з цього предмета, вироблено власну концепц≥ю пр≥оритетних напр¤мк≥в виховноњ роботи, в ¤к≥й ч≥льне м≥сце в≥дводитьс¤ духовност≥.

ѕроректор з науково-богосл≥вськоњ роботи  ињвськоњ духовноњ академ≥њ професор ¬олодимир Ѕурега прочитав учасникам конференц≥њ лист-прив≥танн¤ голови навчального ком≥тету ”ѕ÷ ѕреосв¤щен≥йшого  л≥мента, Їпископа ≤рпенського, в≥кар≥¤  ињвськоњ Їпарх≥њ, в ¤кому владика особливо наголошуЇ на думц≥, що сучасний пастор маЇ бути св≥дком Ѕожоњ ≥стини. “ому сучасн≥ вихованц≥ духовних шк≥л мають нести цю ≥стину. ¬они – «с≥ль земл≥».

ѕрофесор “Ќ” ≥м. ¬.≤. ¬ернадського, доктор ф≥лолог≥чних наук ¬олодимир  азар≥н розпочав св≥й виступ з конкретного прикладу. ƒосл≥джуючи малов≥дом≥ стор≥нки б≥ограф≥њ рос≥йського письменника ћиколи Ќедоброво, в≥н зрозум≥в, ¤кою м≥рою можуть розходитис¤ св≥тська й духовна складов≥ житт¤ кожноњ людини. “ому потр≥бно п≥дн≥мати духовн≥сть сучасноњ людини.

ѕ≥сл¤ прочитанн¤ допов≥дей орган≥затор≥в конференц≥њ прото≥Їрей ƒмитро √оцкалюк оголосив пленарне зас≥данн¤ закритим. ј вже наступного дн¤ конференц≥¤ продовжить свою роботу у форм≥ секц≥йних зас≥дань, участь в ¤ких в≥зьмуть також прац≥вники ¬сеукрањнського ≥нформац≥йно-культурного центру: генеральний директор ¬ладислав ™рмаков у своњй допов≥д≥ торкнетьс¤ особистих спогад≥в про Їпископа Ћуку (¬ойно-ясенецького).

 ѕрес-служба ƒќ «¬≤ ÷»


—ем≥нар, присв¤чений 120-р≥ччю јмета ќзенбашли

13.02.2013 | 14:00

12 лютого 2013  –” « римськотатарський музей мистецтв» та редакц≥¤ газети «√олос  риму» орган≥зували та провели сем≥нар, присв¤чений 120-р≥ччю видатного громадсько-пол≥тичного д≥¤ча  риму јмета ќзенбашли (1893-1958).

јмет ќзенбашли - ≥сторик, громадський д≥¤ч, публ≥цист, л≥кар, був учасником всерос≥йського мусульманського з'њзду в ћоскв≥, один з орган≥затор≥в ѕершого  урултаю кримських татар, редактор газети «ћ≥ллЇт», зав≥дувач в≥дд≥лом народноњ осв≥ти, один з кер≥вник≥в парт≥њ «ћ≥лл≥-‘≥рка» ...

Ѕув дв≥ч≥ репресований - перший раз 12 кв≥тн¤ 1928 року, пот≥м 20 вересн¤ 1947 року. ¬≥дсид≥в близько 20 рок≥в у виправно-трудових таборах. ” 1993 роц≥ його останки перепоховали в Ѕахчисарањ на територ≥њ «инджирли - медресе.

Ќа сем≥нар≥ виступили з допов≥д¤ми головний редактор газети «√олос  риму» ≈льдар —ењтбек≥ров, а також огл¤дач ≤брањм јбдуллаЇв, доктор ф≥лолог≥чних наук, професор ≤смањл  ер≥мов, доктор арх≥тектури «арема ЌагаЇва, зав≥дувач виставково-експозиц≥йного сектору ƒќ «¬≤ ÷», заслужений д≥¤ч мистецтв  риму ≈льм≥ра „еркезова. Ќа сем≥нар≥ було продемонстровано документальний ф≥льм, присв¤чений јметов≥ ќзенбашли. ” робот≥ науково-практичного сем≥нару також вз¤ли участь ветерани нац≥онального руху ≥ широка громадськ≥сть.

≈льм≥ра „еркезова


√лобальний св≥т та сучасн≥ культурн≥ процеси

16.01.2013 | 11:00

«ѕод≥умну дискус≥ю» п≥д такою назвою провела ƒержавна орган≥зац≥¤ «¬сеукрањнський ≥нформац≥йно-культурний центр» сп≥льно з  римським експертно-анал≥тичним центром.

«ах≥д з≥брав науковц≥в, анал≥тик≥в, представник≥в державного управл≥нн¤, сфери культури, «ћ≤. ћетою дискус≥њ став розгл¤д та анал≥з сучасного стану культури, на становленн¤ ¤кого сьогодн≥ активно впливають так≥ св≥тов≥ ¤вища ¤к науково-техн≥чн≥й прогрес, процеси глобал≥зац≥њ, розвиток масового виробництва ≥ св≥тового ринку.

≤з допов≥ддю «√лобальний св≥т та сучасн≥ культурн≥ процеси», ¤ка розкрила особливост≥ становленн¤ сучасноњ масовоњ культури та њњ вплив на характер розвитку традиц≥йних ≥ нац≥ональних культур, виступив ф≥лософ ≥ публ≥цист ≈рв≥н ”меров.

¬иступ викликав р≥зну реакц≥ю, в тому числ≥ й незгоду з його окремими тезами. ќбговорювались суперечлив≥ питанн¤, що стосуютьс¤ зокрема рол≥ ≥нформац≥йних процес≥в ≥ глобальноњ мереж≥ ≤нтернет у розширенн≥ культурного простору ≥ можливостей людини вбирати в себе продукти культури, а також п≥дтримувати ≥ в≥дтворювати, особливо у с≥льськ≥й м≥сцевост≥, традиц≥йний спос≥б житт¤ ≥ традиц≥йне культурне середовище.

” ход≥ дискус≥њ велику увагу було прид≥лено обговоренню стану нац≥ональноњ культури, њњ можливостей ≥ потенц≥алу протисто¤ти тиску масовоњ культури та тим зм≥нам, ¤к≥ в≥дбуваютьс¤ сьогодн≥ в област≥ народноњ культури в новому техн≥чному, ≥нформац≥йному, демограф≥чному та осв≥тньому середовищ≥.

ќсобливо в≥дзначалос¤ зростанн¤ рол≥ с≥м'њ, духовних ≥ культурних ц≥нностей в ¤кост≥ направл¤ючих ≥ ф≥льтруючих в океан≥ сучасноњ ≥нформац≥њ, що однаково легко вбираЇ в себе ≥ найвищ≥ дос¤гненн¤ духовност≥ й культури людства, ≥ масу низькопробноњ та аморальноњ продукц≥њ.

¬ ц≥лому «под≥умна дискус≥¤» дозволила досить об'Їктивно, з р≥зних стор≥н розгл¤нути окрем≥ аспекти розвитку сучасноњ культури, њњ вплив на духовний вигл¤д ≥ спос≥б житт¤ сучасноњ людини.

Ўевкет ’јЋ≤Ћќ¬


≤нформац≥¤, що волод≥Ї св≥том

27.12.2012 | 10:15

​ѕод≥умна дискус≥¤ «—учасний стан ≥нформац≥йного простору та його вплив на сусп≥льн≥ процеси» в≥дбулас¤ у ¬≤ ÷, в ¤к≥й вз¤ли участь незалежн≥ експерти ћихайло –огожин, Ќатал¤  аповська, психолог ќльга “ихонова, директор  римськоњ ф≥л≥њ ≥нформагентства « онтекст-мед≥а» ќлександр ƒенисенко, заступник головного редактора газети « римська св≥тлиц¤» ¬алентина Ќаст≥на та ≥нш≥ представники «ћ≤.  

¬≥дкриваючи њњ, генеральний директор ¬≤ ÷ ¬ладислав ™рмаков розпов≥в про велику роль iнтернету в сучасному житт≥ людей, некоректне ставленн¤ власник≥в де¤ких телеканал≥в та представник≥в влади до журнал≥ст≥в, заангажован≥сть окремих «ћ≤, на¤вн≥сть «джинси» у подач≥  ≥нформац≥йних матер≥ал≥в.
¬≥домо, що ≥нтернет визначив майбутнЇ вс≥х цифрових технолог≥й. Ќин≥ всесв≥тн¤ мережа приваблюЇ користувач≥в широким доступом до р≥зноман≥тноњ ≥нформац≥њ, анон≥мн≥стю. ≤нтернет ц≥кавить не т≥льки перес≥чних людей, а й газети з метою самореклами. ¬ галуз≥ телебаченн¤ теж в≥дбуваЇтьс¤ революц≥¤ – по¤ва смарт-тв. Ћюди все менше дивл¤тьс¤ телев≥зор ≥ читають газети. “ираж≥ друкованих видань скорочуютьс¤, в≥дпов≥дно знижуютьс¤ ≥ прибутки њх власник≥в, а в≥дтак частина персоналу стаЇ безроб≥тною. Ќаприклад, так≥ г≥ганти газетноњ ≥ндустр≥њ, ¤к Newsweek та Guardians уже перейшли повн≥стю в електронну форму. „имало агентств прагнуть розм≥стити свою рекламу не де-небудь, а в соц≥альних мережах «¬ контакт≥» та «ќднокласники», ¤к≥ в≥дв≥дують м≥льйони њхн≥х потенц≥йних кл≥Їнт≥в. 
ќднак, на думку ћихайла –огожина, в ≥нтернет-технолог≥й Ї чимало м≥нус≥в. ѕо-перше, ≥нформац≥¤ на електронних нос≥¤х поверхова, не розкриваЇ вс≥Їњ глибини порушених проблем, а ≥нод≥ – зовс≥м не в≥дпов≥даЇ д≥йсност≥. ѕо-друге, багато людей не мають можливост≥ користуватис¤ ≥нтернетом, а в ”крањн≥ – 33,7 в≥дсотка.  р≥м цього, перебуванн¤ у в≥ртуальному простор≥ вит≥сн¤Ї людину з активного реального житт¤.
ѕсихолог ќльга “ихонова висловлюЇ стурбован≥сть з приводу того, що ≥нтернет-мережа загострюЇ псих≥чн≥ розлади, ¤к≥ д≥агностуютьс¤ у кожноњ третьоњ людини. ¬иникаЇ ефект посттравматичного псих≥чного синдрому в оф≥сних прац≥вник≥в ≥ важких п≥дл≥тк≥в. ” центри психолог≥чноњ допомоги щороку звертаЇтьс¤ дедал≥ б≥льше людей з ≥нтернет-залежн≥стю, ¤ка впливаЇ на ефективн≥сть пам’¤т≥, порушуЇ комун≥кативн≥ навички. 
ўе одна суттЇва проблема – ф≥льтрац≥¤ отриманоњ в ≥нтернет≥ ≥нформац≥њ, оск≥льки значна њњ частина просто не потр≥бна споживачам. ќбговорюючи питанн¤ морально-етичних норм повед≥нки прац≥вник≥в електронних «ћ≤, учасники дискус≥њ, зокрема, допов≥дач —ерг≥й јнур’Їв, прац≥вники ¬≤ ÷ –  Ўевкет ’ал≥лов, ≈рв≥н ”меров та «≥нуре ≤смайлова спробували розмежувати пон¤тт¤ «журнал≥ст» ≥ «блогер», зазначивши, що профес≥йний журнал≥ст повинен завжди, нав≥ть в умовах заангажованост≥ «ћ≤, дотримуватис¤ загальнолюдських ц≥нностей.

ќлекс≥й Ќ≤ ≤“„≈Ќ ќ

 


” ѕќЎ” ј’ ««ќЋќ“ќѓ  ќЋ»— »»

09.10.2012 | 14:53

ѕод≥умна дискус≥¤ на тему: «Ћегенда «јлтин бешик» («олота колиска) ¤к етнопсихолог≥чний архетип, що в≥дображаЇ специф≥ку ≥сторичних процес≥в у  риму» в≥дбулас¤ 4 жовтн¤ у ¬сеукрањнському ≥нформац≥йно-культурному центр≥. ” н≥й вз¤ли участь представники р≥зних громадських ≥ наукових орган≥зац≥й – культурологи, психологи, ф≥лософи, мистецтвознавц≥, фольклористи ≥ ф≥лологи.

—воњм походженн¤м ≥ зм≥стом ц¤ дивовижна легенда об’ЇднуЇ етн≥чн≥ групи, ≥сторично пов’¤зан≥ з  римом – кримських татар, грек≥в, карањм≥в ≥ в≥рмен. “ож анал≥з цього твору дозволив учасникам дискус≥њ розгл¤нути одразу дек≥лька важливих ≥ актуальних питань. ј саме: ¤ким чином под≥њ, викладен≥ у легенд≥, ви¤вилис¤ причетними до дол≥ цих етнос≥в ≥ що Ї сп≥льним ≥ розб≥жним в ≥сторичному, психолог≥чному, духовному зм≥ст≥ вар≥ант≥в ««олотоњ колиски».

” процес≥ обговоренн¤ учасники д≥йшли висновку про те, що дана легенда несе в соб≥ давн≥й етно≥сторичний архетип  риму, ¤кий Ї ц≥лком особливим рег≥оном у географ≥чному, ≥сторичному ≥ культурному план≥, адже в≥н прот¤гом тис¤чол≥ть вбирав у себе р≥зн≥ племена й етн≥чн≥ групи, не випускаючи њх згодом за меж≥ свого ареалу.

ƒосл≥дники також зазначили ≥нш≥ особливост≥ даноњ легенди: переплетенн¤ в н≥й р≥зних часових шар≥в, ≥сторичних п≥дтекст≥в, етнокультурних особливостей, часом майже не сум≥сних.

ќднак, у той самий час, основний зм≥ст легенди у вс≥х своњх вар≥антах несе над≥ю на духовне в≥дродженн¤, перемогу добра над злом ≥ мирний шл¤х розвитку житт¤ на територ≥њ пол≥етн≥чного та пол≥конфес≥йного кримського п≥вострова.

Ќа нашому сайт≥ у розд≥л≥ *¬≥деогалере¤* ви маЇте можлив≥сть ознайомитис¤ також з в≥деоматер≥алами под≥умноњ дискус≥њ Ћегенда «јлтин бешик» («олота колиска) ¤к етнопсихолог≥чний архетип, що в≥дображаЇ специф≥ку ≥сторичних процес≥в у  риму».


ƒќ «¬сеукрањнський ≥нформац≥йно-культурний центр»

« римський експертно-анал≥тичний центр»

ѕод≥умна дискус≥¤ на тему:
Ћегенда «јлтин бешик» («олота колиска) ¤к етнопсихолог≥чний архетип, що в≥дображаЇ специф≥ку ≥сторичних процес≥в в  риму

ћета проведенн¤:

јнал≥з зм≥сту легенди «јлтин бешик» («олота колиска) з точки зору ≥сторичноњ дол≥ етнос≥в, ¤к≥ сформувалис¤ ≥ традиц≥йно насел¤ють  рим. ≈тнолог≥чн≥, психолог≥чн≥, фольклорн≥, ≥сторичн≥ особливост≥ легенди, њх перетини. ¬≥дображенн¤ минулого ≥сторичного досв≥ду в сучасн≥й мозањц≥ етнокультурноњ св≥домост≥  риму. ќснови становленн¤ сучасних етн≥чних пол≥культурних процес≥в у  риму.

”часть у робот≥ под≥умноњ дискус≥њ вчених, експерт≥в, представник≥в р≥зних нац≥онально-культурних об'Їднань, дозволить, на думку орган≥затор≥в, об'Їктивно ≥ всеб≥чно розгл¤нути цю ц≥каву ≥ важливу дл¤  риму тему.

ѕитанн¤ под≥умноњ дискус≥њ:

1. Ћегенда про золоту колиску у фольклорних традиц≥¤х р≥зних етн≥чних груп  риму.

2. ¬≥дображенн¤ в легенд≥ ≥сторичних та етнокультурних процес≥в у  риму.

3. ћодел≥ становленн¤ мультикультурноњ ментальност≥  риму.

 

” процес≥ под≥умноњ дискус≥њ будуть заслухан≥ та обговорен≥ наступн≥ виступи:

1. –амазан јхтемов - «Ћегенда« јлтин бешик »- сакральний ≥сторичний символ кримськотатарського народу»

2. Ўевчук ќлександр √аЇвич - «—пециф≥ка етногенетичних процес≥в у  риму: результати сучасних досл≥джень»


≈стонськ≥ поселенн¤ в  риму

12.09.2012 | 10:12

 римське естонське товариство культури було створено в кв≥тн≥ 1997 року ≥н≥ц≥ативи колишнього голови ≈стонського земл¤цтва в ”крањн≥ ¬≥ктора  ирвела. « нагоди 15-р≥чч¤ ц≥Їњ нац≥ональноњ громадськоњ орган≥зац≥њ в  римському етнограф≥чному музењ в≥дбулос¤ зас≥данн¤ круглого столу, в ¤кому вз¤ли участь голова ≈стонського земл¤цтва в ”крањн≥ ћ. Ћ≥тневська, ѕочесний консул ≈стонськоњ –еспубл≥ки в —≥мферопол≥ ≤. —ергеЇв, заступник м≥н≥стра осв≥ти ≥ науки, молод≥ ≥ спорту ј–  ¬. Ѕу¤кевич, заступник голови –еспубл≥канського ком≥тету у справах м≥жнац≥ональних в≥дносин ≥ депортованих громад¤н ј–  ≈. јвам≥лЇва, представники ѕредставництва ѕрезидента ”крањни в ј– , ¬сеукрањнського ≥нформац≥йно-культурного центру та ≥нш≥.

”часники круглого столу проанал≥зували вивченн¤ р≥дноњ мови та випуск нею газети, генеалог≥чн≥ досл≥дженн¤ естонських поселень в  риму, зв’¤зки товариства з ≈стон≥Їю.

ѕершим ≥ незм≥нним головою товариства впродовж п’¤тнадц¤ти рок≥в Ї ћер≥ Ќ≥кольська. «а заслуги перед ≈стонською державою ≥ народом ѕрезидент –еспубл≥ки ≈стон≥¤ у 2005 роц≥ нагородив њњ орденом Ѕ≥лоњ «≥рки п'¤того ступен¤. ” ц≥й в≥дзнац≥ Ї ≥ внесок кожного естонц¤  риму у в≥дновленн≥ ≥ розвитку своЇњ нац≥ональноњ культури на п≥востров≥.

«≥нуре ≤—ћј…Ћќ¬ј


–екомендац≥њ круглого столу «≤сторична та культурна спадщина  риму. ѕитанн¤ охорони та ефективного використанн¤»

–ад≥ ћ≥н≥стр≥вј– ,

¬ерховн≥й –ад≥ в ј– 

та представнику ѕрезидента ”крањни в ј–  рим

31.07.2012 | 09:00

    ¬ заключн≥й частин≥ роботи круглого столу, враховуючи т≥ проблеми ≥ пропозиц≥њ, ¤к≥ було висловлено в ход≥ його проведенн¤, а також з метою спри¤нн¤ захисту пам'¤ток культурноњ спадщини нац≥ональних меншин в јвтономн≥й –еспубл≥ц≥  рим були прийн¤т≥ наступн≥ р≥шенн¤:

  1. Ќац≥ональним товариствам сп≥льно з –еспубл≥канським ком≥тетом ј–  з охорони культурноњ спадщини та м≥н≥стерством курорт≥в ≥ туризму ј–  вз¤ти участь у розробленн≥ нових туристичних та екскурс≥йних маршрут≥в з внесенн¤м до них об'Їкт≥в культурноњ спадщини, пов'¤заних з ≥стор≥Їю народ≥в  риму, з метою презентац≥њ нац≥онального надбанн¤ та розвитку п≥знавального туризму;

   2. Ќац≥ональним товариствам вз¤ти участь у попул¤ризац≥њ об'Їкт≥в культурноњ та духовноњ спадщини народ≥в  риму ≥ надати дл¤ сайту –еском≥тету матер≥али про пам'¤тки ≥стор≥њ та культури етн≥чних груп  риму;

   3. ѕровести нараду, присв¤чену пам'¤ткам нац≥ональних культур, що знаход¤тьс¤ в управл≥нн≥ Ѕахчисарайського ≥сторико-культурного запов≥дника з залученн¤м ус≥х зац≥кавлених стор≥н;

    4. –еспубл≥канскому ком≥тету з охорони культурноњ спадщини спри¤ти представникам нац≥ональних громад ј–  рим у постановц≥ на обл≥к збережених об'Їкт≥в нац≥онального та духовного надбанн¤, що представл¤ють ц≥нн≥сть ≥ не перебувають на державному обл≥ку;

   5.јктив≥зувати сп≥льну роботу з правоохоронними органами з метою запоб≥ганн¤ несанкц≥онованих археолог≥чних розкопок; нац≥ональним товариствам вз¤ти шефство над об'Їктами культурноњ спадщини.

  ќкр≥м того, голова –еспубл≥канського ком≥тету з охорони культурноњ спадщини Ћариса ќпанасюк запевнила: «–еспубл≥канський ком≥тет ј–  з охорони культурноњ спадщини готовий розгл¤нути вс≥ пропозиц≥њ, ¤к≥ спри¤тимуть подальшому вивченню пам'¤ток ≥стор≥њ культури, њх збереженню, музеЇф≥кац≥њ, в≥дродженню ≥ поступовому перетворенню».


—в¤тин¤ карањв п≥д загрозою?

27.07.2012 | 20:38

ѕрес-конференц≥¤ «ѕро захист ≥сторичноњ, духовноњ ≥ культурноњ спадщини карањмського народу» в≥дбулас¤ 26 липн¤ в –еском≥ ј–  з ≥нформац≥њ. ќрган≥заторами виступили: јсоц≥ац≥њ карањм≥в « арайлар» (¬олодимир ќрмел≥) та ¬сеукрањнський ≥нформац≥йно-культурний центр (¬ладислав ™рмаков). —еред учасник≥в також були присутн≥ м≥жнародний експерт ќќЌ з прав кор≥нних народ≥в Ќад≥р Ѕек≥ров, голова –ади стар≥йшин карањмського народу, академ≥к, доктор наук ёр≥й ѕолканов.

Ќа сьогодн≥ громаду кримських карањм≥в турбують т≥ стосунки, що склалис¤ з дирекц≥Їю «Ѕахчисарайського музею-запов≥дника», адже з приходом нового директора ¬алер≥¤ Ќауменка в 2011 роц≥ етносп≥льноту карањв ц≥леспр¤мовано випроваджують з власноњ нац≥ональноњ св¤тин≥ ƒжуфт- але. јдм≥н≥страц≥¤ запов≥дника унеможливлюЇ прох≥д до св¤тин≥, л≥кв≥дувала виставку, забрала помешканн¤, де д≥ти та стар≥ люди могли в≥дпочити з дороги, вкритис¤ в≥д непогоди, зд≥йснювати рел≥г≥йн≥ служби у храм≥. як зазначаЇ академ≥к ё.ѕолканов, «нас жорстоко та нахабно образили».

” той же час д≥њ цього маленького народу у справ≥ збереженн¤ нац≥ональних ц≥нностей заслуговують на увагу. јсоц≥ац≥¤ карањв створила експозиц≥ю з рел≥г≥њ, провела ≥нвентаризац≥ю кладовища Ѕалта-“≥ймез, виставку своЇњ культури в будинку ‘≥рсовича, ¤ку безкоштовно в≥дв≥дали тис¤ч≥ людей.  арањ в≥дремонтували прим≥щенн¤, виготовили р≥зн≥ мебл≥ у нац≥ональному стил≥. «а в≥дсутност≥ державних кошт≥в, коли  але не охорон¤лас¤, чергували у фортец≥, нав≥ть узимку. «а народними переказами на територ≥њ ƒжуфт- але було в≥дкрито п≥дземн≥ г≥дротехн≥чн≥ споруди. ѕ'¤тнадц¤ть рок≥в д≥¤в ћ≥жнародний таб≥р прац≥, було видано чимало спец≥альноњ л≥тератури та проведено два ¬сенародних з’њзди карањв.

Ќа тл≥ таких дос¤гнень карањмськоњ громади складаЇтьс¤ враженн¤, що директорат запов≥дника намагаЇтьс¤ активно в≥длучити народ в≥д р≥дноњ св¤тин≥ заради власних корисних ≥нтерес≥в. яскравий приклад у цьому план≥ нав≥в ¬.ќрмел≥: «Ћаришес» - музей приватного фонду « рим». ќтже, комусь можна в≥ддавати майно, а комусь – н≥!».

¬иходить, що кримських карањм≥в дискрим≥нують за нац≥ональною та рел≥г≥йною ознакою. ”р¤довц≥ прикриваютьс¤ законами про те, що не можна жити на територ≥њ пам’¤тника культури, однак присутн≥й на конференц≥њ експерт Ќ.Ѕек≥ров переконливо обірунтував вимоги карањмського народу, нав≥вши цитати з м≥жнародних документ≥в, що стосуютьс¤ захисту прав кор≥нних народ≥в.

«алишаЇтьс¤ спод≥ватис¤, що наша влада зрозум≥Ї важке становище карањмського народу. ќкр≥м того, його л≥дери мають зайн¤ти досить активну позиц≥ю щодо в≥дстоюванн¤ своњх прав на територ≥ю фортец≥ ƒжут- але.

ќлекс≥й Ќ≤ ≤“„≈Ќ ќ

 


«акарбували гори мелод≥њ народ≥в

20.07.2012 |13:35

 римський п≥востр≥в географ≥чно розташований на стику мор¤, суш≥ та г≥р у такому рег≥он≥ земл≥, де переплелис¤ дол≥ багатьох народ≥в ≥ крањн, нашарувалис¤ одна на одну ц≥л≥ епохи. як њх кам`¤н≥ св≥дки до наших дн≥в збереглис¤ збудован≥ в р≥зн≥ пер≥оди ≥стор≥њ споруди в≥йськового, духовного, громад¤нського та ≥ншого призначенн¤. Ѕ≥льше дев`¤ти тис¤ч з них вз¤то державою на обл≥к ¤к пам`¤тники матер≥ально-духовноњ спадщини ≥ цей список продовжуЇ розширюватис¤. ƒва об`Їкти – Ѕахчисарайський ≥сторико-культурний запов≥дник та ’ерсонес нин≥ зд≥йснюють п≥дготовку ≥ проход¤ть процедурн≥ перев≥рки дл¤ включенн¤ у перел≥к всесв≥тньо значущих надбань людства ёЌ≈— ќ.

√енеральна конференц≥¤ ќќЌ з питань осв≥ти, науки ≥ культури, приймаючи в 1972 роц≥ конвенц≥ю про охорону всесв≥тньоњ культурноњ ≥ природноњ спадщини, констатувала, що њй все б≥льше загрожують руйнуванн¤, спричинен≥ не лише традиц≥йними пошкодженн¤ми, а й еволюц≥Їю економ≥чного та соц≥ального житт¤. Ѕагато ≥сторичних об`Їкт≥в використовуютьс¤ не за призначенн¤м, ≥нш≥ знаход¤тьс¤ в стад≥њ руйнац≥њ, ≥ ¤кщо њњ не зупинити, вони можуть бути втрачен≥ дл¤ наступних покол≥нь.

як правило¸ вс≥ вони пов`¤зан≥ з певними етн≥чними групами, що з давн≥х час≥в проживають на п≥востров≥. ѓх представник≥в в особ≥ кер≥вник≥в нац≥онально-культурних товариств ≥ запросили орган≥затори круглого столу «≤сторична та культурна спадщина  риму. ѕитанн¤ охорони та ефективного використанн¤» - –еспубл≥канський ком≥тет јвтономноњ –еспубл≥ки  рим з охорони культурноњ спадщини ≥ ¬сеукрањнський ≥нформац≥йно-культурний центр на зас≥данн¤ з метою пошуку можливих вар≥ант≥в р≥шень щодо збереженн¤ ≥ рац≥онального використанн¤ пам`¤ток, об`Їднавши дл¤ цього зусилл¤ влади, експерт≥в ≥ громадськост≥.

ƒокладн≥ше


ѕ≥дсумков≥ висновки ≥ пропозиц≥њ под≥умноњ дискус≥њ «ќсобливост≥ розвитку громад¤нського сусп≥льства в умовах етнокультурного взаЇмод≥њ в јвтономн≥й –еспубл≥ц≥  рим на сучасному етап≥»

   —оц≥окультурний анал≥з громад¤нського сусп≥льства в сучасн≥й ”крањн≥ ви¤вив на¤вн≥сть процес≥в гальмуванн¤, ¤к в област≥ становленн¤ громад¤нського сусп≥льства в ”крањн≥, так ≥ у сфер≥ його можливостей реал≥зовувати ≥нтереси ≥ потреби громад¤н крањни.

  ќсобливо ¤скраво цей про¤вилос¤ в останн≥ роки на тл≥ деф≥циту здатност≥ орган≥в влади проводити ефективну економ≥чну ≥ соц≥альну пол≥тику, зд≥йснювати системн≥ реформи в ≥нтересах сусп≥льства.

  ¬≥руси недов≥ри, соц≥альноњ пасивност≥ сьогодн≥ пронизують ус≥ р≥вн≥ в≥дносин у сусп≥льств≥. “ому, говорити про можлив≥сть накопиченн¤ в сучасн≥й ”крањн≥ «соц≥ального кап≥талу» поки не доводитьс¤, оск≥льки не виникли умови дл¤ його усп≥шного формуванн¤.

  ¬ сучасн≥й ”крањн≥ сусп≥льн≥ зв'¤зки, здатн≥ забезпечувати накопиченн¤ «соц≥ального кап≥талу», п≥дтримувати ≥ розвивати окрем≥ сфери державного житт¤, найчаст≥ше локал≥зован≥ на р≥вн≥ окремих клан≥в, спор≥днених груп, друз≥в, але не на р≥вн≥ цив≥льних ≥ громадських об'Їднань. ƒо того ж, б≥льш≥сть громад¤н ”крањни в силу р≥зних причин або не включен≥, або слабо включен≥ в громадське та пол≥тичне житт¤ крањни.

  ÷е, в свою чергу, Ї серйозною перешкодою на шл¤ху розвитку ≥ функц≥онуванн¤ громад¤нського сусп≥льства крањни. ѕри цьому, серед населенн¤ крањни вже оформилос¤ певне розум≥нн¤ того, що багато насущн≥ проблеми необх≥дно ≥ можна вир≥шувати за рахунок ≥н≥ц≥ативи самих громад¤н. ќдним з показник≥в ¤кого Ї на¤вн≥сть 1151 громадських орган≥зац≥й, ¤к≥ на сьогодн≥ зареЇстрован≥ в  риму (з них працюють б≥льше двохсот). —л≥д в≥дзначити активну д≥¤льн≥сть нац≥онально-культурних товариств ≥ просв≥тницьких центр≥в, розташованих у вс≥х м≥стах  риму.


¬исновки та пропозиц≥њ.

  ‘ормат демократ≥њ в ”крањн≥ /  риму, в середньостроков≥й перспектив≥ (10-15рок≥в) буде залежати в≥д зм≥н ¤кост≥ сусп≥льного д≥алогу, що включаЇ всередин≥ сусп≥льн≥ в≥дносини (в≥дносини громадських орган≥зац≥й р≥зного р≥вн¤), ≥ в≥дносини м≥ж сусп≥льством ≥ державою. ѕозитивне розвиток сусп≥льного д≥алогу дозволить актив≥зувати людський ≥ соц≥ально-груповий (в тому числ≥ етнокультурний) фактор у вс≥х област¤х державного житт¤, в тому числ≥ в галуз≥ пол≥тики, економ≥ки, культури, соц≥альноњ захищеност≥ громад¤н.

  ÷е визначить ≥ той напр¤мок, в ¤кому буде розвиватис¤ дискурс ≥ формат публ≥чноњ пол≥тики в ”крањн≥ /  риму в найближчому майбутньому - в «корпоративно-бюрократичному» або «цив≥льно-модерн≥зац≥йному», що буде визначатис¤ не т≥льки «зверху», а й в перспектив≥ «з низу », з ростом цив≥льноњ в≥дпов≥дальност≥ та активност≥.

  «окрема, сьогодн≥ в област≥ конструктивного формуванн¤ громад¤нського сусп≥льства на основ≥ етнокультурних в≥дносин представл¤Їтьс¤ конче необх≥дним:

- –озробити державну концепц≥ю етнопол≥тики, в ¤к≥й по-новому осмислити роль нац≥ональних культур ≥ традиц≥йних конфес≥й (в законодавств≥ про свободу сов≥ст≥) в осв≥т≥ та розвитку ≥нститут≥в громад¤нського сусп≥льства.

  - Ќа ¤к≥сно новий р≥вень п≥дн¤ти р≥вень взаЇмод≥њ держави з нац≥онально-культурними об'Їднанн¤ми та науково - експертним сп≥втовариством.

- ¬≥дновити практику систематичноњ роботи –ади ћ≥н≥стр≥в ј–  з представниками нац≥онально-культурних об'Їднань  риму.

- ¬жити вс≥х необх≥дних заход≥в до в≥дродженн¤, збереженн¤ та вс≥л¤коњ попул¤ризац≥њ етнокультурноњ спадщини јвтономноњ –еспубл≥ки  рим.

¬≥деоматер≥ал

 

 

ƒорогие друзь¤!

Ќедавно в —ћ» по¤вилась информаци¤ об обращении председател¤   —кифо-аланской общины    рыма ’аритона ’ачирова к   ѕрезиденту республики ёжна¤ ќсети¤ о поддержке "восстановлени¤ р¤да исторических пам¤тников в  рыму".

¬  рыму действуют несколько осетинских общественных организаций: малочисленна¤ —кифо-аланска¤, руководителем которого ¤вл¤етс¤ X. ’ачиров,  рымска¤ республиканска¤ общественна¤ организаци¤ « онгресс осетин  рыма» и  рымска¤ община осетин-алан «јлан褻, котора¤ ¤вл¤етс¤ основной и представл¤ющей осетин  рыма. ¬ насто¤щее врем¤ ставитс¤ вопрос об объединении всех обществ в единую организацию.

»стори¤ осетинского народа, как и греков, крымских татар, караимов, русских, украинцев и многих других народов, неразрывно св¤зана с историей  рыма. ћногочисленные пам¤тники истории, архитектуры и археологии, которые оставили после себ¤ наши предки - аланы свидетельствуют об этом. Ќо не секрет, что многие пам¤тники наход¤тс¤ в плачевном состо¤нии, нуждаютс¤ достойного, пристального внимани¤ и проведени¤ необходимых реставрационно-восстановительных работ.

“ак, алано-готский могильник в урочище «јлан褻 в городе ялта посто¤нно подвергаетс¤ варварскому уничтожению «чЄрными археологами», о чЄм неоднократно мы ставили б известность руководство города и республиканский комитет по охране культурного наследи¤. Ќо до насто¤щего времени никаких мер по сохранению этого уникального пам¤тника не прин¤то. Ѕолее того, на месте захоронени¤ сделали отвал,   » очевидно, беспокойство за наше историческое наследие послужило причиной нового обращени¤ ’аритона ’ачирова.   сожалению, о своем обращении в ѕравительство ёжной ќсетии ’.ј.’ачиров не поставил в известность ни руководство крымской общины осетин-алан «јлан褻, ни руководство осетинской диаспоры ”краины, что вызвало   непонимание и сожаление не только у руководства осетинских  диаспор  рыма и ”краины, но и руководства —еверной ќсетии - јлани¤.   », к  большому огорчению,   обращение ’.’ачирова стало предметом обсуждени¤, вызвало  отрицательную реакцию и спровоцировало негативное отношение к осетинской общине  рыма некоторых граждан и общественных организаций  рыма.

 ак руководитель  рымской республиканской общины  рыма и заместитель председател¤ осетинской диаспоры ”краины со всей ответственностью за¤вл¤ю, что у осетин не было никогда и нет каких-либо стремлений забрать или зан¤ть какие-либо пам¤тники, а есть только одно общее желание - сохранить наше   историческое наследие, которое ¤вл¤етс¤ досто¤нием всего нашего народа. „то касаетс¤ самого обращени¤, к большому   сожалению, ¤ вынужден   сказать уважаемому мной ’аритону јдиозовичу о некомпетентности в подн¤том им вопросе, так как в соответствии с «аконом ”краины   пам¤тники археологии ¤вл¤ютс¤ собственностью государства и никому не могут быть переданы, а тем более, не может быть речи о строительстве гостиницы на территории «аповедника Ќеапол¤ —кифского, так как этой территории определено другое функциональное назначение.

ћы, крымчане - граждане ”краины, живЄм в далеко непростое политическое врем¤, экономический кризис и проблемы нашего общества не прошли мимо наших семей, и лишь совместно общими усили¤ми, сохранив наше единство и уважительное отношение дуг другу,   сможем найти выход из этой ситуации. » ¤ убеждЄн, что это в наших силах.

ќсетины  рыма, ”краины всегда выступали и выступают за единство и сплочение наших народов. —воим самоотверженным трудом в различных област¤х де¤тельности, вместе со всем народом ”краины внос¤т свою лепту на благо процветани¤ нашего государства. ћы не хотим, чтобы обращение ’аритона ’ачирова стало причиной или поводом дл¤ разногласий 8 нашем обществе и надеемс¤, что на этом инцидент исчерпан.

’очетс¤, чтобы обсуждаемый вопрос стал материалом пристального внимани¤ дл¤ руководства  рыма и ”краины, дл¤ рассмотрени¤ проблем по сохранению нашего культурного и исторического наследи¤.

∆елаю всем крымчанам, всему украинскому народу мира, счасть¤ и процветани¤!

— уважением, председатель  рымской общины осетин-алан «јлан褻, «аслуженный архитектор јвтономной –еспублики    рым

¬алерий —авлаев

25 июн¤ 2012г.

 

 


“радиц≥њ об'Їднують народи

14.06.2012 | 13:30

    —ем≥нар «ќбр¤дов≥ традиц≥њ кримчак≥в» в≥дбувс¤ в  римськ≥й республ≥канськ≥й ун≥версальн≥й науков≥й б≥бл≥отец≥ ≥м. ≤. ‘ранка. ќрган≥заторами виступили державна орган≥зац≥¤ «¬сеукрањнський ≥нформац≥йно-культурний центр»,  римське республ≥канське культурно-просв≥тницьке товариство кримчак≥в « римчахлар» ≥  римська республ≥канська установа "”н≥версальна наукова б≥бл≥отека ≥м. ≤. я. ‘ранка" з метою вивченн¤ та висв≥тленн¤ с≥мейних обр¤дових традиц≥й кримчак≥в, спри¤нн¤ об'Їднанню багатонац≥ональних культур п≥вострова, формуванн¤ поваги ≥ толерантност≥ м≥ж етносами, що насел¤ють  рим.

   Ќа сем≥нар≥, дев≥з ¤кого – «„ерез традиц≥њ та культуру – до м≥жнац≥онального д≥алогу та розвитку добросус≥дства в  риму», представники нац≥онально-культурних товариств п≥вострова, музењв, б≥бл≥отек ≥ засоб≥в масовоњ ≥нформац≥њ мали можлив≥сть ознайомилис¤ з вес≥льним обр¤дом кримчацького народу. …ого продемонстрував театр танцю народ≥в св≥ту «ћозањка», кримчацька група «–увшан» (–ад≥сть) п≥д кер≥вництвом кавалера почесного знаку ”крањни, золотого призера м≥жнародних тюркських фестивал≥в “ет¤ни —адовськоњ.

   јвтором ≥дењ орган≥зац≥њ под≥бних заход≥в, котр≥ знайомл¤ть громадськ≥сть з традиц≥¤ми та культурою нац≥ональностей, ¤к≥ проживають у  риму та ведуча сем≥нару пров≥дний методист в≥дд≥лу зв’¤зк≥в з нац≥онально-культурними товариствами ƒќ «¬сеукрањнський ≥нформац≥йно-культурний центр» «≥нуре ≤смайлова.

   « в≥тальним словом виступив генеральний директо𠫬сеукрањнський ≥нформац≥йно-культурний центр» ¬ладислав ™рмаков, в≥н под¤кував ус≥м присутн≥м ≥ своњм прац≥вникам за орган≥зац≥ю ≥ п≥дтримку в проведенн≥ цього сем≥нару.

   ƒиректор —≥мферопольськоњ дит¤чоњ художньоњ школи, заслужений прац≥вник культури ј–  ≤лл¤ Ѕорохов присв¤тив св≥й виступ вес≥льним обр¤дам, ¤к≥ зображен≥ на картин≥-триптиху «≤стор≥¤, обр¤ди, драми ≥ просв≥тител≥ кримчак≥в», також в≥дбулас¤ презентац≥¤ фотослайд-шоу зав≥дувача народного ≥сторико-етнограф≥чного музею кримчак≥в Ќ≥ни Ѕакши про сучасний дизайн нац≥онального кримчацького костюма.

  —учасному документальному кримчацькому ф≥льму була присв¤чена розпов≥дь в≥домого теледокументал≥ста, зав≥дувача корпункту ¬сесв≥тньоњ служби «”“–» ¬алентина  озубського з демонструванн¤м фрагмент≥в документального ф≥льму «–¤дки стародавньоњ джонки» ≥ телепередач≥ « римський д≥алог».

   ≤нструментальн≥ композиц≥њ виконав на флейт≥ студент ƒонецькоњ консерватор≥њ јнтон ”жегов, а народна п≥сн¤ «≈льмаз» прозвучала у виконанн≥ лауреата тюркських фестивал≥в ≥ конкурс≥в —ерв≥наз Ѕекташевоњ.

   Ѕезумовно, час вносить у вес≥льн≥ та ≥нши обр¤ди корективи, однак кримчаки не забувають про своњ традиц≥њ та звичањ, оск≥льки в них закладено глибокий зм≥ст, з≥браний ≥ перев≥рений стол≥тт¤ми.

«≥нуре ≤смайлова


Ўевченковим словом натхненн≥

09.04.2012 | 15:39|

¬≥дкритт¤ ≤≤ ¬сеукрањнськоњ науково-практичноњ конференц≥њ Д“арас Ўевченко ≥ сьогоденн¤Ф в  римському ≥нженерно-педагог≥чному ун≥верситет≥ розпочалос¤ з перегл¤ду в≥деоф≥льму про житт¤ ≥ творч≥сть видатного украњнського поета, художника ≥ мислител¤, 200-р≥чч¤ з дн¤ народженн¤ ¤кого широко в≥дзначатиметьс¤ через два роки в ”крањн≥. ѓњ учасникам з р≥зних рег≥он≥в ”крањни та  риму над≥слали в≥танн¤ голова Ќац≥ональноњ сп≥лки письменник≥в ”крањни ¬≥ктор Ѕаранов ≥ голова ¬сеукрањнського товариства Дѕросв≥таФ ≥м. “.Ўевченка ѕавло ћовчан.  орзину з кв≥тами в≥д них до пам`¤тника “.Ўевченку в —≥мферопол≥ було доручено доставити студентам-ф≥лологам ун≥верситету.

ѕерейти



Ћ≤“≈–ј“”–Ќј ¬≤“јЋ№Ќя

на ѕавленка, 48












¬алентина Ќаст≥на

х  х  х

¬ мозањц≥ квадрат≥в, круг≥в, л≥н≥й

ћ≥ж пасмами в улоговин≥ г≥р

√р¤ди в≥дб≥лених фасад≥в ≥н≥й

–озд≥лив навп≥л згин р≥ки —алг≥р.

 

–убц≥в в≥д шрам≥в стол≥ть св≥тлот≥н≥

” лаб≥ринт≥ вулиць в ун≥сон

«`Їднують еклектику в серцевин≥

ћ≥ста, ¤к п≥д пальц¤ми струн грифон.

 

ƒиску сонц¤ золотий круговорот

÷≥лунком обп≥каЇ з висоти,

—трумен≥Ї флюњдами злитк≥в сот,

ƒл¤ зустр≥чей навод¤чи мости.

 

¬м≥стив н≥жного доторку рук магн≥т

—плав ритм≥в серц¤, в≥дверт≥сть розмов.

¬ дзеркал≥ очей в≥дбивс¤ увесь св≥т,

ј в перехрест≥ двох житт≥в – любов.

 

Ќа тротуар≥ завмер в≥тру скальпель,

 арбуЇ њхн≥ силуети в скло,

« фонтану розсипаЇ бризки крапель

Ќа гар¤чого асфальту тепло.

 

«ухвальство це в спеку йому прощаю

≤ кидаю за подих монету.

¬ предтеч≥ щаст¤ п≥дходжу до краю

ѕомосту, готуючись до злету.

 


VIKC © 2008-2012
Webmaster Kurtasanova Selime


free counters Rambler's Top100

ќбщеобразовательна¤ школа є43 г.—имферопол¤ ќбщеобразовательна¤ школа є43 г. —имферопол¤
+